Ta' et pusterum/Familienetværk

Ta' et pusterum har til formål at støtte børnefamilier, der af forskellige årsager kan have det svært i hverdagen og derfor ind i mellem har brug for et ”pusterum” og måske savner et socialt samvær.

I Røde Kors vil vi gerne give børn og forældre mulighed for at få nogle gode oplevelser, som de ellers ikke har mulighed for at få. Det kan være besøg i dyreparker, i Baboon City og andre forlystelser, men også ture til naturlegepladser og til andre seværdigheder.  Aktiviteten kan også være sociale arrangementer i form af hyggeligt samvær med andre familier og frivillige i Røde Kors til f.eks. fælles spisning. Det er derfor meget forskelligt, hvad indholdet er, og hvor lang tid aktiviteten tager. Oftest foregår det i weekender, men det kan også være på hverdagsaftner, f.eks. hvis det er en cirkusforestilling.

Forud for alle arrangementer vil der blive udsendt en invitation, hvoraf det vil fremgå, hvad der skal foregå samt praktisk info omkring dato, tidspunkt og tilmeldingsfrist.

Alle børnefamilier der på en eller anden måde har det svært er meget velkommen i Ta' et pusterum. Ta' et pusterum er et frirum, hvor mangfoldighed og lysten til at hygge sig sammen er i centrum, og hvor der er mulighed for at møde andre børnefamilier på tværs af kultur og forskellig baggrund. Det er derfor vigtigt for os, at både børn og voksne har det godt, når de deltager i vores aktiviteter, og alle får en god dag/oplevelse sammen.

Det er gratis at deltage i arrangementerne. Røde Kors sørger for transport, når arrangementerne er uden for Brande by.

Oplevelser i 2020

Søndag den 2. februar havde Tá et Pusterum inviteret til fastelavnsfest. Festen blev afholdt i Røde Kors lokaler på Revlingevej.

Næsten alle børn - og enkelte voksne - var festligt udklædte. Vi startede med at slå katten af tønden. Det var et hårdt job. Tønden var virkelig svær at slå ned. Det endte med, at de voksne også deltog i tøndeslagningen, og der blev virkelig gået til den. Heldigvis lykkedes det at finde en kattekonge - og dronning, men undervejs blev der slået så hårdt, at to køller flækkede.

Efter den hårde og anstrengende tøndekamp, var det tiltrængt med kaffe/saft og fastelavnsboller. Der var også en slikpose til børnene.

Et af børnene havde fødselsdag, så der blev også sunget fødselsdagssang.

Vi havde taget forskellige brætspil med. Det var en stor succes - især spillet Spejlæg var populært.

Det var en super dejlig dag, hvor der blev hygget, spillet, leget og snakket.

Næste arrangement bliver den 29. Februar, hvor turen går til BaBoon City.

Mange hilsner

Elsebeth, Lisbet og Inge

Vi glæder os altid til at tage imod nye. Hvis du og din familie har lyst til at være med eller høre mere om Ta' et pusterum, kan du kontakte:

Aktivitetsledere:

Elsebeth Jessen Hansen,  telefon 22 90 3763,  mail:  Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.

Lisbeth Andersen,           telefon 50 56 03 20,  mail:  Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.

Inge Wieland,                 telefon 20 85 63 30, mail:  Denne emailadresse er beskyttet mod programmer som samler emailadresser. Du skal aktivere javascript for at kunne se adressen.