Ferieprojekter

Røde Kors har i 2019, takket være butikkens gode omsætning, kunnet glæde børnefamilier med et ophold i Lalandia og 2 børn med et lejrophold i Påruplejren i skolerne sommerferie.

Røde Kors inviterede 12 familier med børn i alle aldre, i alt 50 personer på et ophold i Lalandia med to overnatninger i et feriehus samt 1 aften med meny på en restaurant. Familierne er meget taknemmelige for at Røde Kors giver dem sådan en dejlig oplevelse, og det beskrives bedst ved at bringe et udpluk af tilbagemeldinger.

En mor skriver: Vi har haft en skøn oplevelse, vore børn har nydt det fuldt ud, og vi voksne har også nydt at se dem tage det hele ind. Uden tvivl en oplevelse de aldrig havde fået, hvis ikke det havde været for Røde Kors.

En anden mor skriver: Det var en rigtig go' tur, og børnene nød det, især vandlandet. Tiden går susende hurtig derovre, og vi nød det alle rigtig meget TAK!

En far skriver: Der har været så hyggeligt, og vi boede i en luksushytte, vi er mere end tilfredse. Jeg vil meget gerne melde mig på til næste år igen. Børnene var vilde med det.

En tredie mor har skrevet: Vi er ved vores 3. og sidste dag i Lalandia, og tusind tak for denne dejlige ferie! Det har været så skøn en oplevelse. Vi nød at prøve den Italienske Restaurant Bambino, sådan noget mad havde vi ikke prøvet før.

En fjerde mor skrev: Vi havde en rigtig god ferie med en masse fantastiske oplevelser, god service af både Lalandia og Røde Kors. Børnene har fået en oplevelse, de vil fortælle om med et kæmpe smil på læben.

Røde Kors havde to børn på Ungdommens Røde Kors ferielejr ved Pårup.  Det ene barn var også på lejren sidste år og havde da fået venner, som vedkommende håbede også var der i år – og det var de, og det var en god oplevelse igen i år.

Det andet barn var der for første gang, men har en storebror, der havde været på samme lejr tidligere. Barnet var lidt beklemt ved ankomsten, men moderen melder tilbage, at det havde været så spændende og godt for hendes barn, og det havde fået nogle gode venner.

Aktivitetsleder for ferieprojekter