Solskins Café

Solskinscafeen er et fristed for demente og deres pårørende, hvor man kan deltage i uforpligtende samvær og hygge mandag i ulige uger fra 14 – 16.

Cafeen er tænkt som et tilbud til pårørende og hjemmeboende demente samt ældre borgere i Brande, Nørre Snede og Ejstrupholm.

Aktiviteterne i caféen er etableret i samarbejde med frivillige fra Røde Kors, og deltagerne har mulighed for selv at være med til at præge indholdet. Arrangementerne er ofte med gæsteoplægsholder, og aktiviteterne spænder vidt lige fra rejsebeskrivelser, foredrag og erindringsoplevelser til sang, musik og udflugter.

Ud over "dagens program" er der altid god tid til en hyggelig snak over kaffen.

HURRA - HURRA - HURRA

Nu hvor alle brugere og frivillige er vaccineret, og regeringens forsamlingstilbud er hævet for indendørs forsamling, må Solskinscafeén starte igen, når blot vi følger de gældende regler. Dog er der stadig regler for udefra kommende på Engparken, hvor cafeén ellers har hjemme, så vi mødtes den 10. maj i Røde Kors´s mødelokale, som ligger tæt på Engparken.

Der var stor gensynsglæde og tydeligt at mærke, at cafeén havde været savnet.

Efter velkomst var der kaffe, og gensynet blev fejret med hjemmebagt lagkage til kaffen. Under og efter kaffen gik snakken fornøjeligt. Det kulturelle indslag var udmyntet i et terningespil, som er fortrinlig til at ryste sammen og til uformel snak.

Det var givetvis en eftermiddag brugerne havde set frem til.

Henvendelse kan rettes til:

Inge Kristensen - telefon 30 48 86 45

Lisbeth Kristensen - telefon  23 98 15 15