Julehjælp

Uddeling af julehjælp.

Der blev i 2020 uddelt julehjælp til 62 familier. Julehjælpen bestod af et gavekort til Kvickly lydende på 800,00 kr. Med hævekortet på 800 kr. kan familierne selv købe madvarer til juleaften og juledagene. Røde Kors i Brande har valgt den løsning frem for at uddele julekurve, for på denne måde kan den enkelte familie ligesom bedrestillede selv vælge lige præcis de madvarer, som de helst vil have juleaften og resten af julen.

Ud over gavekortet til madvarer var der også gavekort til Røde Kors butikken i poserne med julehjælpen.

Alle hjemmeboende børn under 18 år, i alt 140 fik et gavekort på 350,- kr. til en butik, og de kunne vælge mellem de lokale Name It og Exit men også Sport Master og BR. Gavekortene til børnene er sponseret af Lions Club, Serup Olesen og Røde Kors butikken. Fra nogle af butikkerne fulgte der en sponsorgave med gavekortene.

Kvickly sponserede juleslik og Røde Kors et net med klementiner, så der var mange gode ting i poserne med julehjælp, i øvrigt var der også en julehilsen og foldere med de øvrige tilbud fra Røde Kors i Brande.

I de senere år er uddelingen foregået ved en hyggelig sammenkomst med æbleskiver, sodavand og kaffe i Røde Kors' mødelokale på Revlingevej, men i år valgte vi på grund af coronasituationen at køre ud og aflevere julehjælpen direkte hos modtagerne.  På forhånd var der aftalt et tidspunkt for, hvornår vi ville komme, og da vi ringede på, blev man venligt modtaget, og mange udtrykte stor taknemmelighed til Røde Kors.

Akt. leder af julehjælpen