Ferieprojekter

Ferieprojekter 2022.

Brande Røde Kors' ferieprojekter for sommeren 2022 er netop afsluttet.

1 barn har været på Ungdommens Røde Kors (URK) børnelejr i Pårup. Nicki på 11 år var også lejr sidste år, og han siger om opholdet, at det var rigtig godt, for han kendte mange voksne og børn fra sidste år. På sådan en lejr foregår der rigtig meget, ud over at er der en mega spændende legeplads, så var de i svømmehal, havde en dag med fodboldturnering, og det allerbedste var den dag, de besøgte en helt ny klatrelegeplads i Silkeborg. Nicki vil gerne på lejr til næste år, og han vil gerne have følgeskab af flere børn.

9 familier har været på ophold i Lalandia. På opfordring fra familier der tidligere har været i Lalandia, om at ophold på 3 dage d.v.s. to overnatninger er alt for stressende med alle de aktiviteter der tilbydes, så har vi i år tilbudt, at familierne kunne vælge et ophold med 3 eller 4 overnatninger. 3 familier valgte 3 overnatninger og 6 familier valgte 4 overnatninger.

For at opsamle erfaring til brug når der næste år skal arrangeres ophold har jeg bedt alle familier om ganske kort at beskrive, hvad der har været godt, men også, hvis der er noget jeg eller Lalandia kunne gøre bedre. Jeg har fået adskillige svar, her er et par.

Hej Inge.

Udover at være hårdt ramt økonomisk fik vi i starten af sommeren udredt vores søn med diagnosen Infantil Autisme. Det har været en mavepuster for hele familien og især for sønnen.

Derfor var det ekstra vigtigt, at vi fik en positiv oplevelse sammen som familie og komme lidt væk fra hverdagen.

Det fik vi bestemt:

Børnene havde en fantastisk ferie med en masse oplevelser, hygge og ikke mindst samvær. Vi var 3 dage i Lalandia i 2018, og den ekstra dag kan helt klart mærkes. Der er ekstra ro på børnene og dagene, fordi der er tid nok til aktiviteterne og samtidig kunne gå ture til legepladserne eller spille spil i huset.

Tusind tak for en helt fantastisk oplevelse. Mor til to.

En anden mor skriver:

Hej Inge.

Det var et rigtigt godt ophold, og jeg er så glad, for at vi fik den mulighed, så vi kunne komme på ferie. Det har været en rigtig god oplevelse for os alle. Dejligt at komme væk hjemmefra og nyde hinanden og der var sørget godt for os. Jeg er så taknemmelig.

Vi valgte 4 overnatninger, og det var helt perfekt, så vi havde god tid til at slappe af, få badet og spist. Vi havde tid til bare at kunne slappe af og tage det stille og roligt.

Maden var lækkert på Pepe's Cantina, og servicepersonalet var meget søde. Der er mange ting og lave i Lalandia, også med to teenage børn. Huset var rigtig fint, og alt det vi skulle bruge var der. Der var styr på det hele inden opholdet, med info, og det hele. Godt beskrevet i mails og SMS. Jeg er så taknemmelig for, hvad Røde Kors har gjort for mig og mine børn.

Aktivitetsleder for ferieprojekter